Ugrás a fő tartalomra

3DS eshop: Picross e5

Réges-régen nem blogoltam. Kezdem is a sort egy olyan írásommal, amit eredetileg a wiihungary.hu oldalán publikáltam. Ennél fogja egy Nintendo-s játékról van szó.



A Picross logikai feladványnak számtalan neve van. Magyarországon, főleg grafilogika néven vált ismerté. Játékszabálya pedig roppant egyszerű. Adott egy négyzethálós rács. Minden sorhoz tartozik egy számsorozat, mely azt jelöli, hogy az adott sorban hány négyzetet is kell besatíroznunk. Ha készen vagyunk, akkor ezek a színezett blokkok végül egy képet alkotnak. A wikipédián található .gif remekül szemlélteti a játék lényegét: http://hu.wikipedia.org/wiki/Grafilogika#mediaviewer/File:Paint_by_numbers_Animation.gif

Egyelőre a szabályokról ennyit. A játék egy tutorial segítségével úgy is megtanít mindent, ami szükséges a feladványok megoldásához.

A Picross e5 letölthető eShop-os cím 3 játékmódot tartalmaz, Picross (120 darab), Micross (3 darab) és Mega Picross (30 darab feladvány). A Picross-ban maximum 20x15-ös tábla, míg a Microssban nagyobbak találhatóak. A 80x80-as Micross táblák túl hatalmasak a 3DS kijelzőjéhez, ezért külön 10x10-es négyzetekre bontották, melyek külön megoldhatóak. Elkészítve kiadják a kész képet.
A Mega Picross esetében találjuk meg az igazi fejtörőket. A szokásos szabályokon annyit variáltak, hogy már itt találkozhatunk olyan speciális számokkal, amelyek nem egy adott sorra vonatkoznak, hanem egyszerre kettőre. Ezzel, jóval megnövelve a variációk számát. Így sokkal nehezebb lesz akár egy 5x5-ös puzzle-t megoldani.





A játét követi a Picross DS kinézetét. Színhasználata kellemes, viszont a betűtípusa lehetne egyszerűbb. Aki nincs megbarátkozva ezzel a stílussal, először annak elég olvashatatlanak tűnik. Sajnos ezeket nem lehet megváltoztatni, de ahogy írtam, ez egy letölthető kis játék. Nem lehet mindenben tökéletes.

Már említettem, hogy a 3DS kijelző mérete nem éppen nagy táblák kezelésére, ráadásul az sem segíti a dolgunkat, hogy a játékban nem tudjuk kinagyítani a feladványokat. Ez főleg a 15x15 és az annál nagyobb puzzle-ök esetében jelent hiányosságot. Nem vagyok rövidlátó, de nem volt kényelmes olvasni a számokat. A rosszabbul látóak készüljenek, mert ilyenből 75 kép található.






Viszont a játék mesterséges intelligenciája több féle képen is tudja segíteni a munkákat. Ha kérjük (az R gombbal lehet ki/be kapcsolni), külön kiemeli kék színnel azokat a sorokat, ahol tudunk blokkokat színezni és kizárni olyan négyzeteket (x-szel), ami nem képezi az alakzatunk részét. Ezen kívül minden feladvány elején megkérdezi tőlünk, hogy szeretnék-e plusz segítséggel kezdeni. Ha igen, akkor kiválaszt nekünk egy tetszőleges sort és oszlopot, amit megold. A többi megfejtése, persze már a mi dolgunk.






Netán, ha rosszul gondolkoztunk és olyan négyzetet is jelöltünk, ami nem kell, azért a program szól és időbüntetést kapunk érte. Korrigálja a rossz döntésünket és minden ballövésért +2 percet ad hozzá a játékidőnkhöz. Az a két perc meg elég sokat jelent egy rövidke 10x10-es puzzle esetében.

A zenével nem sokat foglalkoztak a fejlesztők. Az egyik kezemen meg tudom számolni, hányféle dallam csendül fel. Ráadásul a beállítások között se találhatunk olyan menüpontot, ahol tudnánk variálni. Személy szerint a Micross-ban hallható tetszett a legjobban. Kellemes csembaló játék, egy kicsit emlékeztet a Haibane Renmei* zenéjére, ha ez mond valamit bárkinek is.







Összességében azoknak ajánlom a Picross e5 játékot, akik szeretik a grafilogikát vagy a rejtvényfejtést (akár Sudoku). A minimum 150 darab puzzle-lel elegendő tartalmat ad. Ráadásul ezt a számot tovább növelhetjük. Ha rendelkezünk az előző részek bármelyikével is, akkor ajándék megfejtendő képeket kapunk (játékonként plusz 5 darab). Ez egy hatalmas plusz pont. Mindenki szereti, ha a gondolnak a hűséges játékosokra.

És ha már „szerelmese” vagy a játéknak, akkor ajánlom a Picross 3D dobozos játékot. A 3 dimenzióval egy kicsit felpezsdítette a szokásos fejtörőket a Nintendo. Ráadásul több, mint 350 darab puzzle-t tartalmaz. Egy próbát bárki tehet vele a Nintendo hivatalos oldalán: http://picross3d.nintendo.com/

灰羽連盟 Haibane Renmei, 2002-es japán animációs sorozat

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Herz szalámi receptek

Azt hiszem, szalámival el vagyunk látva a közeljövőben. A trnd projektnek hála 10 csomag Herz Classic szalámit és egy rúd 400g-os szalámit kaptam tesztelésre. A nagy részét már szétosztottam a kollégáim között, hadd egyenek ők is egy jót. Remélem, jövőhéten jobb idő lesz, mint a mai nap (bőrig áztam a munkába menet), mert piknikeznénk egy nagyot a Labor Café-val. Nincs kellemesebb egy jó társaságban falatozni. Külön örültem, hogy a csomaghoz 1-2 receptet is mellékeltek. Az alábbi fel is keltette a figyelmemet: Herz Burger 35g Herz téliszalámi 1 db csemege uborka (5-8 cm) 1 ev. majonéz 30g vörös cheddar sajt ízlés szerint galambsaláta 1 tk. szezámolaj 1 ek. sajtszósz (kéz vagy házi) 1 db magos pogácsa A szalámi szeleteket felcsíkozzuk. Az uborkát felvágjuk juliennre (kis kockák), majd összekeverjük a szezámolajjal és a szalámi csíkokkal. Lereszeljük a cheddar sajtot, felmelegítjük a sajtszószt. Majd összeállítjuk a burgert. A félbevágott magos pogács

Játék az egész, vagy sem?!

Még jóval a gyermekvállalás előtt állok, de mint "nagy" játékos, már kialakult bennem egy kép a "gyerekek vs. konzol" témával kapcsolatban. Ez alatt nem csak a számítógépes játékokat értem, hanem például a televeziós finomságokat is. Tele van bugyuta sorozatokkal és mesékkel, melyet porontyunk tátott szájjal figyel. A tudósok kimutatták, hogy egy fejlődő agy számára káros az állandósult üresjárat. Ezt előidézheti pár óra internetezés, játék a Battlefield-del (lövöldözős katonai játék - reflexivitást fejleszti, de hogy mennyi 2x2, arra biztos nem ad választ) vagy pár óra Való Világ show, miközben nem használjuk agyunkat. Mi történik miközben félresöpörjük a gondolatokat? Nem mélyülnek tovább az agy fehérállományának barázdái, nem képződnek új pályák. A fehérállományban találhatóak a velőshüvellyel körülvett axonok (együttese az idegrost) melyek vezetik az ingerületet.  Ezáltal jelentős szerepe van az agyunk információfeldolgozásának sebességében. Korai gyer

Nyárbúcsúztató ananászos-mojito koktél

Még tart a hőség, de már nem sokáig, úgyhogy használjuk ki az időt egy kis jeges mámorra :) Hozzávalók 8 pohárra: 1 csokor mentának a levele 2 lime felszeletelve 1/2 bögre cukor 1 bögre ananászlé 1 bögre összezúzott ananászkonzerv 4 bögre jégkocka 1 bögre fehér (light) rum 1 bögre szóda Az angoloknál egy bögre 250 ml-nek felel meg. De ha valaki mérőedényt használ, azon biztosan van "cup" mérőegység. A poharakba belerakjuk a mentát, lime-ot. Poharanként 1 teáskanál cukrot, 2 teáskanál ananászlevet és 1 teáskanál összetört ananászt belerakunk. Mikor elolvadt a cukor hozzáadjuk a 2-2 teáskanál rumot. S már csak a jég és a szóda hiányzik a poharakból ^^