Ugrás a fő tartalomra

Hanami

Egy kis csajos estet tartottunk Ayame-vel, szerintem nagyon jól sikerült. ^^ Szokásomhoz híven késtem, persze pontos lettem volna, ha nem szenvedtem volna el a BKV szokásos lassúságát. Mi az, hogy az ellenkező vonalban 4 járat is elment, míg az uticélom távlatában egyet sem látni?
Na, végre odaértem, s már egyből is siethettem tovább, Ayame elcipelt a Sakurazaka-ba.(Még életemben nem voltam ott, pedig lassan már két éve a Kálvin tér közelében élek.) Nem is én lennék, ha nem néztem volna ki valamit. Úgyhogy begyűjtöttem egy evőpálcikát és egy Ramune-t(bosszúságomra Ayame nem hagyta, hogy kifizessem). Az italt este a Duna parton, egy padon elszürcsölgettük (mire találtunk egy szabad helyet, elértünk a Lágymányosi hídhoz). Lehet, hogy nem kellett volna, mert iszonyatos wc-zési vágy tört ránk. Szerintem hülyének néztek a villamoson és a megállóban, mert állandóan ugráltam, de ez van...ha még az ember iszik a 2 adag tea után.
A vásárlás után a végső uticálunk felé "száguldottunk", vagyis nagy kerülővel eljutottunk a Hanami teaházba. Szerintem jó döntés volt, e helyet választani. Szokás szerint csak mi voltunk ott (valószínű az egész nap folyamán, csak mi tértünk be) úgyhogy körülugráltak minket. Nagyon kedvesek voltak, pedig betöltöttük a kis helységet az önfeledt nevetéseinkkel, gesztikulálásainkkal. Ayame mind a kétszer gyümölcsteázott, én kevertem. Először egy Sencha utána meg egy gonosz gyümölcstea :P A két ízvilág között jóízűen elmajszolgattunk egy epres csokit, itt legalább senki se bámulta ki a szádból, még az előadók se szóltak semmit se, csak mosolyogtak. Önkényesen megnézhettünk mindent, meg kellett mutatnom Ayame-nak, hogy néz ki a kis golyócskákra sodort tea, meg majdnem magunkkal vittük az ízléses állólámpát.
Olyan hamar repült az idő, sajna 9-ig voltak nyitva(nem rúgtak ki, nem szóltak, hogy lassan zárnak, így angolosan távozhattunk), de nem is olyan baj, mert Ayame-nak időre otthon kellett lenni. A kutyákat valakinek sétáltatnia is kell.
Jobban is szeretem az ilyen nyugodt, kellemes kis estéket, mint a zajos, büdös szórakozóhelyeket. Nem értem, a generációmat, de nem is lehet mindenki ilyen mint én. Valakinek kell a "pörgés", valakinek ez adja az erőt a hétre. Hajj...már is hiányzik Pest, itt minden utcasarkon van valami kis hangulatos hely, s Csabán meg semmi...ami volt is bezárt....

Megjegyzések

Ayame üzenete…
hehe jó volt :) főleg a férfi wc...
majd legközelebb is mehetünk
Myrte üzenete…
Így van Ayame, akár többen is, úgy se tér oda be más rajtunk kívül, pedig annyira szépek a csészék. O.O
Ayame üzenete…
of hadiszállás? majd télen ha hideg lesz és nem tudunk szigetelni....
Myrte üzenete…
jujj, akkor de jól fog esni egy meleg tea^^
(hehe, szétoffoljuk a blogom <- megengedem)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Herz szalámi receptek

Azt hiszem, szalámival el vagyunk látva a közeljövőben. A trnd projektnek hála 10 csomag Herz Classic szalámit és egy rúd 400g-os szalámit kaptam tesztelésre. A nagy részét már szétosztottam a kollégáim között, hadd egyenek ők is egy jót. Remélem, jövőhéten jobb idő lesz, mint a mai nap (bőrig áztam a munkába menet), mert piknikeznénk egy nagyot a Labor Café-val. Nincs kellemesebb egy jó társaságban falatozni. Külön örültem, hogy a csomaghoz 1-2 receptet is mellékeltek. Az alábbi fel is keltette a figyelmemet: Herz Burger 35g Herz téliszalámi 1 db csemege uborka (5-8 cm) 1 ev. majonéz 30g vörös cheddar sajt ízlés szerint galambsaláta 1 tk. szezámolaj 1 ek. sajtszósz (kéz vagy házi) 1 db magos pogácsa A szalámi szeleteket felcsíkozzuk. Az uborkát felvágjuk juliennre (kis kockák), majd összekeverjük a szezámolajjal és a szalámi csíkokkal. Lereszeljük a cheddar sajtot, felmelegítjük a sajtszószt. Majd összeállítjuk a burgert. A félbevágott magos pogács

Játék az egész, vagy sem?!

Még jóval a gyermekvállalás előtt állok, de mint "nagy" játékos, már kialakult bennem egy kép a "gyerekek vs. konzol" témával kapcsolatban. Ez alatt nem csak a számítógépes játékokat értem, hanem például a televeziós finomságokat is. Tele van bugyuta sorozatokkal és mesékkel, melyet porontyunk tátott szájjal figyel. A tudósok kimutatták, hogy egy fejlődő agy számára káros az állandósult üresjárat. Ezt előidézheti pár óra internetezés, játék a Battlefield-del (lövöldözős katonai játék - reflexivitást fejleszti, de hogy mennyi 2x2, arra biztos nem ad választ) vagy pár óra Való Világ show, miközben nem használjuk agyunkat. Mi történik miközben félresöpörjük a gondolatokat? Nem mélyülnek tovább az agy fehérállományának barázdái, nem képződnek új pályák. A fehérállományban találhatóak a velőshüvellyel körülvett axonok (együttese az idegrost) melyek vezetik az ingerületet.  Ezáltal jelentős szerepe van az agyunk információfeldolgozásának sebességében. Korai gyer

Gerald Durrell - Madarak, vadak, rokonok

Mikor kezembe vettem a kötetet, fogalmam sem volt, hogy mibe csöppenek bele. Az íróról még nem is hallottam (elég szégyenletes, Miskolcon még mellszobra is van).  Így kétes érzésekkel kezdtem bele az olvasásba, teljesen fölöslegesen. Már az első pár oldalban lekötött, magához láncolt a kalandregény. De hát ki ne szeretne bele egy olyan műbe, ami a mesés Korfu szigetén játszódik!? Szerintem Gerald Durrell bácsi is így volt ezzel. A történettel nem sokat foglalkozott, saját gyerekkorát vetette papírra öniróniával és önfeledt humorral. Mindemellett nem rejtette véka alá világmegváltó gyermeki gondolatait. " Theodore felhorkantott nevettében.  – Csakhogy a csigák nem ülnek ám a tojásaikon – magyarázta. – Elássák őket a nedves földbe, és ott hagyják.  – A legjobb módja a családi életnek – mondta a mama váratlanul, de mélységes meggyőződéssel. – Bárcsak én is eláshatnálak benneteket a nedves földbe, és ott hagyhatnálak." " Meg fogja látni, hogy a nősténynek komplex szer